На овим интимним међугенерацијским портретима, Наоми Хобсон дели љубазну представу дечака, мушкараца и старијих из своје заједнице Каантју и Умпила. Украшени живим цвећем пронађеним у њиховом родном граду Коену на крајњем северу Квинсленда, ови ‘ратници без оружја’ деле културну праксу украшавања својих брада у припреми церемоније и да поврате ауторство над начином на који су представљени у јавном домену.
Студијске портрете аутохтоних народа историјски су снимали неаутохтони фотографи међутим, у овој емотивној серији, правац њиховог погледа суптилно одражава Хобсонове линије сродства између ње и субјеката.
ПОВЕЗАНЕ: Аутохтона аустралијска уметност

Серија фотографија Ратник без оружја 2018. има за циљ да разбије негативне стереотипне представе о мушкарцима аустралијских староседелаца у јавном домену потврђујући да и они могу бити осетљиви и брижни.1
Позивајући седитере у свој дом, за Хобсон је било важно да се прво упусти у разговор са мушкарцима о њиховом представљању. Овај важан корак консултација и самоопредељења за мушкарце, који је Хобсон сведочио као одсутан у већини медијских приказа и историјских записа о мушкарцима Абориџинима, дефинишућа је карактеристика серије. Поверење и пажња која је положена током овог процеса исписана је на строгим, радозналим и, понекад, рањивим лицима, од којих многа одржавају контакт очима са сочивом или су окренута ка погледу у контемплацији. Хобсон одражава:
Свака фотографија захтевала је дискусију о концепту и наративу: портретисању како би се демонстрирала љубавна страна аутохтоних мушкараца. Будући да сам члан заједнице Цоен и да сам познат као уметник код куће, кад год развијем обим посла, увек постоји ентузијазам међу људима да буду укључени. Постоји људско поверење у моје поруке и наши људи су поносни на себе и оно за шта се залажу.2
ПОВЕЗАНО: КАГОМА-ина визија за помирење

Хобсонови односи са субјектима су такође суптилни она наводи
положаји фотографија које сам одабрао одражавају мој однос са субјектом по линији сродства.3
Сваки на црном или белом пољу, мушкарци и њихови украси сијају. Цвеће локално у области Коен пажљиво је позиционирано у мушким длачицама на лицу које сигнализирају просперитет, живот и лепоту. Иако ови цветни аранжмани показују негујућу страну, они су такође јасна референца културног идентитета. Украшавање браде цвећем је признање „култном хероју“, познатом међу мештанима Коена, појачавајући наратив о ратнику без оружја.
Политички, друштвени и друштвени ангажман је дугогодишњи аспект Хобсонове праксе на који она гледа као на наставак своје породичне традиције.
Катина Давидсон је кустос, староседелац Аустралијска уметност, КАГОМА
1 Изјава уметника Наоми Хобсон, послата е-поштом кустосу, Аутохтона аустралијска уметност, 16. август 2018.
2/3 Преписка уметника путем е-поште помоћнику кустоса, Аутохтона аустралијска уметност, 5. фебруар 2019.




Признање земље
Уметничка галерија Квинсленда | Галерија модерне уметности одаје признање традиционалним власницима земље на којој се налази Галерија у Бризбејну. Одајемо поштовање старинцима Абориџина и Торес Страит острва у прошлости и садашњости и, у духу помирења, признајемо огроман креативни допринос који Први Аустралијанци дају уметности и култури ове земље.
#КАГОМА